Nieuw en onervaren
Moderator: Vincent Derks
7 berichten • Pagina 1 van 1
Nieuw en onervaren
Hallo allemaal, ik wil me graag even voorstellen, er ligt al enkele jaren een complete vlieghengelset van mijn zoon in de schuurdie hij in een opwelling heeft aangeschaft maar nooit iets mee heeft gedaan. Bij toeval trof ik het handboek voor de vliegvisser aan en heb dit nu in mijn bezit. Inmiddels een DVD aangeschaft van de vereniging van Nederlandse vliegvissers "Werpen met de vliegenhengel" na alles uitgebreid te hebben bestudeerd afgelopen zaterdag 19 juni de stoute schoenen aangetrokken en met een droge vlieg proberen het werpen onder de knie te krijgen bij een straffe noordwesten wind. Ik had gelijk succes na een kwartier al de haak zat al in mijn rug dit ging dus al goed. Toch heeft het vliegvissen mijn hart gewonnen lekker aktief bezig zijn in de natuur. De werptechniek is toch moeilijker dan gedacht als je zo'n soepele worp op de DVD ziet dan denk je dat doe ik wel even maar helaas. Ik ben woonachtig in Vollenhove dit ligt tussen Zwolle en Emmeloord. Is er misschien iemand in deze regio die regelmatig vliegvist en mij en beetje op weg wil helpen?
Gerrit
Gerrit
- Gerrit van der Linde
- Beginnend gebruiker

Re: Nieuw en onervaren
hallo gerrit
Welkom als vliegvisser
Ga eens naar Otter hengelsport in zwolle dat is een zaak alleen voor vliegvissen de eigenaar kan je ook wel vooruit helpen met werpen.
Welkom als vliegvisser
Ga eens naar Otter hengelsport in zwolle dat is een zaak alleen voor vliegvissen de eigenaar kan je ook wel vooruit helpen met werpen.
Groeten Alfred
- alfred
- Beginnend gebruiker

Hallo Alfred,
Bedankt voor je tip!
Groeten Gerrit
Bedankt voor je tip!
Groeten Gerrit
- Gerrit van der Linde
- Beginnend gebruiker

Hoi,
leuk, dat je nu begonnen bent met vliegvissen,
ik heb als ik begonnen ben de fout gedaan, dat ik boeken en dvd`s gekocht heb, en de techniek van het werpen in mijn eentie geprobeert heb.
Het is heel belangrijk, dat je een goede cursus bezoekt !!! Ik leer het vliegvissen nu totaal van de begin, want mijn werpetechniek was niet goed, omdat ik dacht, het werpen in mijn eentje te kunnen leren.
Ik leer bij een collega van de KFV-Düren, die veel cursussen in de Eifel angeboden heeft, en die heel goede werper is. ( hij heeft geleert bij Hebeisen ) .
groetjes,
Christoph
P.S. ik hoop, dat ik nu en beetje beter kan schrijven, want ik studeer nu nederlandse taal en letterkunde....
leuk, dat je nu begonnen bent met vliegvissen,
ik heb als ik begonnen ben de fout gedaan, dat ik boeken en dvd`s gekocht heb, en de techniek van het werpen in mijn eentie geprobeert heb.
Het is heel belangrijk, dat je een goede cursus bezoekt !!! Ik leer het vliegvissen nu totaal van de begin, want mijn werpetechniek was niet goed, omdat ik dacht, het werpen in mijn eentje te kunnen leren.
Ik leer bij een collega van de KFV-Düren, die veel cursussen in de Eifel angeboden heeft, en die heel goede werper is. ( hij heeft geleert bij Hebeisen ) .
groetjes,
Christoph
P.S. ik hoop, dat ik nu en beetje beter kan schrijven, want ik studeer nu nederlandse taal en letterkunde....
- Baitcaster
- Beginnend gebruiker

Hoi Christoph,
Was je heel toevallig afgelopen weekend in Blens?
Gr, Vincent
p.s. Je Nederlands is erg goed!
Was je heel toevallig afgelopen weekend in Blens?
Gr, Vincent
p.s. Je Nederlands is erg goed!

-

Vincent Derks - The Big Boss

Hoi Vincent,
Nee, ik was niet in Blens.
groetjes,.
Christoph
Nee, ik was niet in Blens.
groetjes,.
Christoph
- Baitcaster
- Beginnend gebruiker

Ahh, oke, dan was dat een andere Christoph die ook vaker in Düren vist.
Gr, Vincent
Gr, Vincent

-

Vincent Derks - The Big Boss

7 berichten • Pagina 1 van 1